Pen­si­oe­nex­perts: ‘Nieuw akkoord gaat werk­ge­vers veel geld kos­ten’

Nicolette Opdam

Our insight

Naam advocaat

Nicolette Opdam

Expertise

Financial services

PW. Magazine | Personeelsmanagement - 22 juli 2019

Na jaren van polderen ligt er sinds juni dit jaar dan eindelijk een nieuw pensioenakkoord op tafel. Uitgangspunt is een gelijke, vaste premie voor alle leeftijden. Dat gaat werkgevers veel geld kosten, menen pensioenexperts. Hun advies aan HR? Voer nu een impactanalyse uit en ga alvast in overleg met de OR.

Een weinig gehoorde groep binnen de discussie die waart rondom het nieuwe akkoord zijn de werkgevers, meent Nicolette Opdam, partner en pensioenexpert bij HVG Law. “Het nieuwe pensioenstelsel gaat werkgevers juist vanwege de vaste pensioenpremie en voorgestelde compensatieregeling heel veel extra geld kosten”, waarschuwt zij.

Wil je meer weten over het pensioenakkoord? Lees dan de onderstaande insight, de publicatie ‘Het Pensioenakkoord’ en de publicatie ‘Pensioenakkoord gooit pensioenstelsel op zijn kop! Wie gaat dat betalen?’