News
Op 17 juli 2023 heeft de rechtbank Amsterdam de Nederlandse rechtspersonen VanMoof Global Holding B.V., VanMoof B.V. en VanMoof Global Support B.V. failliet verklaard. Mr. J.A.H. Padberg en mr. R.P.A. de Wit zijn daarbij aangesteld als curator.
B2B: Crediteuren (leveranciers):
Als u een vordering heeft op VanMoof B.V., VanMoof Global Support B.V. en/of VanMoof Global Holding B.V., nodigen wij u hierbij uit als B2B-schuldeiser om uw vordering online in te dienen via https://www.ClaimsAgent.nl. Het is van belang dat u uw vordering indient in de crediteurenlijst van de juiste rechtspersoon, zijnde de rechtspersoon waarmee u een overeenkomst heeft (VanMoof B.V., VanMoof Global Holding B.V. of VanMoof Global Support B.V.). Ook als u uw vordering al eerder per e-mail of per post heeft ingediend, is het nog steeds nodig om uw vordering in te dienen via https://www.ClaimsAgent.nl. U registreert zich als crediteur door middel van een beveiligde internetverbinding, waarna u inloggegevens krijgt voor toegang tot uw eigen account. In uw eigen account kunt u uw vordering indienen en ter onderbouwing bewijsstukken uploaden (bijv. facturen, orderbevestigingen, correspondentie). Uw vordering wordt dan direct op de crediteurenlijst geplaatst en u ontvangt daarvan een officiële bevestiging per e-mail.
B2C: Consumenten (eigenaren VanMoof fiets):
Consumenten zullen door de curatoren separaat worden geïnformeerd over de procedure om hun vordering in het faillissement in te dienen. U wordt daarom verzocht om uw vordering niet in te dienen via https://www.ClaimsAgent.nl of per e-mail bij de curatoren. De curatoren zullen u na afloop van het verkoopproces informeren over de procedure om uw vordering in te dienen. Voor meer informatie kunt u regelmatig de Q&A op de website van VanMoof raadplegen via: About VanMoof’s current situation : Support. Deze Q&A geeft antwoord op veelgestelde vragen van consumenten over het faillissement van de Nederlandse rechtspersonen en de sluiting van de Nederlandse winkels. Updates zullen zo spoedig mogelijk via deze Q&A worden verstrekt naarmate de situatie vordert.