WHOA: de eer­ste homo­lo­ga­tie van een akkoord

Robin de Wit

Our insight

Naam advocaat

Robin de Wit

Expertise

Insolvency & Restructuring

HERO Herstructurering en recovery online | B-020 24 februari 2021

Op 19 februari 2021 was het zover. De dag waarop het eerste akkoord onder de WHOA werd gehomologeerd waarbij op verzoek ook een duurovereenkomst werd beëindigd (ECLI:NL:RBNHO:2021:1398). De aanleiding voor het akkoord is wel exemplarisch. De schuldenaren Jurlights Holding B.V. en Jurlights B.V. (Jurlights c.s.) drijven een onderneming in de evenementenindustrie. Deze onderneming is per 15 maart 2020 als gevolg van de uitbraak van covid-19 en de in dat kader door de overheid genomen maatregelen per direct stilgevallen.

In deze openbare akkoordprocedure hebben alle klassen, inclusief de Belastingdienst, ingestemd met het akkoord. Eén schuldeiser verzocht om afwijzing van de homologatie. In dit artikel wordt nader ingegaan op een aantal aspecten van dit eerste homologatievonnis.

Geïnteresseerd in het gehele artikel? Klik dan op onderstaande button om naar de website van HERO Herstructurering en recovery online te gaan.