Themabijeenkomst Samenwerking en fusies in de zorg

Dit evenement heeft reeds plaatsgevonden

Event

Uitnodiging

Graag nodigen wij u uit voor de Themabijeenkomst Samenwerking en fusies in de zorg.

 

Om de kwaliteit en betaalbaarheid van de zorg te verbeteren, zien wij steeds meer samenwerkingen en fusies ontstaan. Het besluit tot samenwerking of fusie wordt niet zomaar genomen. Vaak wordt er lang over gesproken en worden de voor- en nadelen van de verschillende scenario’s tegen elkaar afgezet. De fiscale en juridische aspecten van een samenwerking of fusie worden hierbij niet altijd (tijdig) onderkend. Hierdoor kunnen dit soort trajecten vertraging oplopen, tot onvoorziene fiscale gevolgen leiden of zelfs niet door gaan.
Om beter voorbereid te zijn op een dergelijke (toekomstige) samenwerking of fusie en op dat moment de fiscale en juridische aspecten in uw praktijk tijdig te signaleren, organiseren wij een themabijeenkomst voor zorginstellingen: ‘Samenwerking en fusies vanuit een fiscale en juridische bril’.

Wij nodigen u uit om deel te nemen aan deze themabijeenkomst op woensdag 12 juni 2019. Aan deelname zijn geen kosten verbonden.

De volgende onderwerpen komen in ieder geval aan bod:

  •  Juridische aandachtspunten, inclusief het interne besluitvormingsproces, bij de structurering van zorgsamenwerkingen en zorgfusies;
  •  De verantwoording aan en de medezeggenschap van interne en externe belanghebbenden;
  •  De verplichte insteling van een cliëntenraad en overige aspecten uit de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen;
  •  Mededingingsrechtelijke aspecten en vereiste goedkeuringen voor samenwerking/fusies;
  •  Stand van zaken: Overheveling markttoezicht van de NZa naar de ACM;
  •  Op welke manier kan btw-heffing op onderlinge doorbelastingen worden beperkt?
  • Wat is de impact van de samenwerking op de Vpb-positie?
  • Hoe zorg je ervoor dat de fiscaliteit in de grip blijft na de samenwerking of fusie? 

Programma

 

Woensdag 12 juni, met ontvangst om 14.30 uur en start programma om 14.45 uur.
Het programma eindigt rond 17.00 uur met een borrel. De bijeenkomst is kleinschalig van opzet, zodat ervaringen kunnen worden uitgewisseld en kennis kan worden gedeeld.

 

Sprekers

 

Het programma wordt verzorgd door de volgende ervaren sprekers:

 

  • Susan ten Haaf, Advocaat en Partner bij HVG Law en gespecialiseerd in fusies en overnames.
  • Thari van den Berg, Advocaat bij HVG Law en gespecialiseerd in ondernemingsrecht in de gezondheidszorg.
  • Mijntje Simmer, specialist op het gebied van Tax Control en Horizontaal Toezicht binnen EY.
  • Myrthe Hinskens, btw-adviseur bij EY en gespecialiseerd in de zorgsector.
  • Miriam Michiels, adviseur loonheffingen bij EY en gespecialiseerd in de zorgsector.

 

Locatie

 

Het kantoor van HVG Law in Eindhoven, Prof. Dr. Dorgelolaan 12. Parkeren kan in de buurt van het kantoor. Station (trein en bus) ligt op loopafstand.

 

Aanmelden

Klik op de link aan de rechterzijde om aan te melden voor deze bijeenkomst. U kunt zich aanmelden tot 29 mei 2019.

 

Kent u anderen binnen uw organisatie die het interessant vinden om deel te nemen aan deze bijeenkomst? Stuur deze uitnodiging dan gerust door.

 

Wij zien u graag op woensdag 12 juni!

Details

Datum

woensdag 12 juni 2019

Tijd

14:30 - 17:00 uur

Locatie

Eindhoven, Prof. Dr. Dorgelolaan 12

Interesse in deelname aan dit event? We verwelkomen u graag!

Schrijf nu in

Vragen over dit event? Laat het ons weten!

Neem contact met ons op